-
Označte správu ako nevyžiadanú (SPAM). Ak vo Vašom programe (aplikácii) alebo Webmaili označíte takúto správu ako SPAM, Váš program sa tak naučí rozlišovať tento typ správ ako nevyžiadané. Ak máte program správne nastavený, poučí sa z tohto aj náš server a časom Vám tento typ správ nebude doručovať alebo ho aspoň označí ako SPAM.
-
Zrušte emailový kôš. Len vo veľmi málo prípadoch má emailový kôš nejaký skutočný význam. Vo svojej podstate slúži na to, aby Vám bol doručený akýkoľvek e-mail, ktorý bol poslaný na akúkoľvek e-mailovú adresu v rámci Vašej domény. To znamená aj na takú, ktorú reálne nepoužívate. Preto je častým zdrojom nevyžiadanej pošty a je lepšie túto funkciu vypnúť (štandardne je vypnutý).
Prihláste sa do nášho Adminu, zvoľte si svoju doménu a v časti Email si vyberte sekciu Emailový kôš. Ak je tam uvedené nejaké emailové konto ako príjemca alebo je tam nastavené preposielanie, zrušte ho.
-
Nastavte si doručovanie SPAMu. V Admine si viete pri každom e-mailovom konte určiť, čo má server urobiť so SPAMom. V časti Emailové kontá kliknite na ikonu Viac nastavení a zvoľte možnosť Nastavenie doručovania SPAMu.
Zobrazil sa Vám jednoduchý formulár, kde si môžete vybrať či server označí e-mail ako SPAM, ale premiestni ju do priečinka s nevyžiadanou poštou. Ďalšia možnosť rozpoznaný SPAM vymaže a Vám teda nič nepríde. Posledná možnosť označí e-mail ako SPAM, ale doručí ho do Vami zvoleného konta, ktoré môže byť napríklad takým zberným kontom SPAMu zo všetkých ostatných e-mailových kont.
Ak Vám môžeme poradiť, tak prvá možnosť je najlepšia voľba, pričom sa jedná o štandardné nastavenie. Ak máte správne nastavený poštový program, tak Vám táto voľba odfiltruje väčšinu SPAMu z inboxu a zároveň neprídete o žiadny dôležitý e-mail, ak by bol náhodou rozpoznaný ako SPAM (z rôznych dôvodov sa to môže stať). Ak sa tak stane, potom stačí len raz za čas skontrolovať priečinok s nevyžiadanou poštou.
-
Používajte Greylist, Blacklist a filtre. Greylist je jednoduchá ochrana, ktorá každý e-mail od nového odosielateľa pošle do fronty na bližšie preskúmanie. Server teda správu zatiaľ nepovažuje za nevyžiadanú, ale pozdrží jej doručenie, aby mal dostatok času ju dôkladne skontrolovať. Táto ochrana je štandardne zapnutá, avšak skontrolovať si to môžete v Admine, kde v časti Email si vyberte sekciu Nastavenia emailov a tam zvoľte záložku Nastavenia emailov.
Blacklist je jednoduchý zoznam zakázaných e-mailových adries. Ak Vám príde e-mail z takejto adresy, bude automaticky označený za SPAM. Táto ochrana sa nachádza v Admine v časti Email pri Vašej konkrétnej doméne. Do tohto zoznamu môžete pridať konkrétne adresy ako janko@spamer.sk alebo celé domény ako *@spamer.sk. V druhom prípade bude teda ako SPAM označený akýkoľvek e-mail z ktorejkoľvek adresy, ktorá obsahuje zadanú doménu. Používanie tejto ochrany si dobre premyslite, aby ste neprišli o dôležité e-maily.
Filtre sú jednoduché pravidlá, ktoré sa aplikujú na doručené e-maily. Nájdete ich v Admine v časti Email pri Vašej konkrétnej doméne. V prvom políčku formulára určíte, ktorej časti (pola) e-mailu sa bude podmienka týkať (odosielateľ, hlavička, telo správy, predmet správy). Druhé políčko je samotná podmienka, teda to čo má vybrané pole presne obsahovať. Tretie políčko je akcia, teda čo má server urobiť s e-mailom, ktorý podmienku splní. Môže ho vymazať alebo preposlať na nejakú adresu. Filtre používajte opatrne a snažte sa ich správne nastaviť. Nechtiac si môžete vymazať dôležité e-mailové správy.
Príklad na obrázku ukazuje filter, ktorý e-mail vymaže, ak obsahuje slovné spojenie "Instacheat Request" v predmete správy.
-
Nezverejňujte svoju e-mailovú adresu. Ak je to možné, svoju e-mailovú adresu nikde nezverejňujte a to ani na Vašej stránke. Ak ju potrebujete zverejniť, skúste ju zamaskovať javascriptom, obrázkom alebo inou formou ochrany. Aspoň čiastočne Vás to ochráni pred automatizovanými botmi, ktorí zbierajú verejne dostupné e-mailové adresy. Ak sa niekde registrujete, použite na to vytvorenú e-mailovú adresu, ktorá slúži len na tieto účely. Ak odosielateľ nevyžiadanej pošty získa takúto adresu, bude Vás to menej obťažovať ako keby získal adresu, ktorú bežne používate.
01. 01. 2025 o 20:30

Nevyžiadaná pošta (SPAM)
Naše servery majú k dispozícii niekoľko nástrojov v boji proti nevyžiadanej pošte (SPAMu), pričom väčšinu z nich aj aktívne využívajú. Ak Vás napriek tomu obťažuje nevyžiadaná pošta, máte niekoľko ďalších možností ako proti nemu zakročiť.
Kategórie: E-mail
Tagy: Admin Panel, Bezpečnosť, E-mailové filtre, SPAM