Inet.sk

01. 01. 2025 o 20:00

Ilustračný obrázok

Problém s doručovaním e-mailov

V tomto návode si popisujeme situáciu, keď Vám neboli doručené e-maily, o ktorých viete, že Vám boli poslané. Ak Vám nefunguje prijímanie e-mailov a poštový program alebo Webmail Vám vypisuje chybu, pozrite si príslušný návod.

Ak Vám nejaký e-mail nebol doručený, pravdepodobne skončil v SPAMe. Ak máte pri svojom e-mailovom konte nastavené, aby sa SPAM doručoval, nájdete tento e-mail vo svojej SPAM (JUNK) zložke. Ak máte nastavené, aby sa SPAM vymazával, nebol Vám tento e-mail doručený, lebo ho server vymazal. Toto nastavenie si viete pozrieť v našom Admine, pričom ho nájdete pri Vašom e-mailovom konte v časti Viac nastavení > Nastavenie doručovania spamu.

Ak nájdete dôležitý e-mail v SPAME, oboznámte s tým aj jeho odosielateľa. Pravdepodobne jeho poskytovateľ internetu alebo e-mailových služieb má svoju IP adresu v blackliste, čo je niečo ako verejná databáza "zlých" IP adries. Z nich bol pravdepodobne v minulosti posielaný SPAM, preto by bolo vhodné, aby urobil nápravu. Ak odosielateľ nemá dosah na to, aby sa vykonala náprava, môžete jeho adresu pridať do tzv. Whitelistu. Jedná sa o jednoduchý zoznam povolených e-mailových adries. Ak vám príde e-mail z takejto adresy, bude Vám doručený bez ohľadu na to či bol označený ako SPAM alebo nie. Whitelist nájdete v Admine v sekcii Email pod Vašou konkrétnou doménou. Do tohto zoznamu môžete pridávať konkrétne adresy ako peter@gmail.com alebo celé domény v tvare *@gmail.com. Druhý zápis teda zabezpečí, že Vám príde e-mail z akejkoľvek adresy, ktorá obsahuje doménu gmail.com.

Ak adresátovi nebol doručený e-mail, ktorý ste posielali Vy, mohlo sa to stať z viacerých dôvodov. Skontrolujte si, či ste neurobili preklep v e-mailovej adrese. Ak je adresa v poriadku, mohol server adresáta Váš e-mail pozdržať a doručí ho neskôr, zvyčajne do niekoľkých hodín. Ďalšou možnosťou je, že ho server adresáta označil ako nevyžiadanú poštu (SPAM).

Prečo bol e-mail označený ako SPAM?
Najčastejší dôvod je, že sa server alebo IP adresa odosielateľa nachádza v medzinárodnom blackliste kvôli posielaniu nevyžiadanej pošty. To sa stáva bežne, lebo jeden e-mailový server (IP adresu) využíva niekoľko stoviek rôznych klientov. Ďalším dôvodom môže byť, že e-mail obsahoval zakázané prílohy (súbory typu .exe a podobne) alebo obsahoval iný nevhodný obsah.

Ak si myslíte, že to nie je Váš prípad alebo chcete o tom vedieť viac, môžeme preveriť v našich záznamoch, čo sa s e-mailom stalo. V tom prípade budeme od Vás potrebovať nasledujúce informácie:

  • e-mailová adresa odosielateľa
  • e-mailová adresa adresáta
  • približný dátum a čas odoslania

E-mail je možné vyhľadať len v tom prípade, ak bol poslaný za posledných 24 hodín.

Kategórie:  E-mail

Tagy:  Admin Panel,  Blacklist,  SPAM,  Whitelist

Sme tu
pre vás

Ak ste nenašli informácie, ktoré ste hľadali, alebo potrebujete poradiť, neváhajte nás kontaktovať, radi vám pomôžeme. Odporúčame vám tiež navštíviť náš Blog alebo sekciu Pomoc, kde nájdete množstvo užitočných článkov a odpovedí na často kladené otázky.

Kontaktujte nás