Ak Vám nejaký e-mail nebol doručený, pravdepodobne skončil v SPAMe. Ak máte pri svojom e-mailovom konte nastavené, aby sa SPAM doručoval, nájdete tento e-mail vo svojej SPAM (JUNK) zložke. Ak máte nastavené, aby sa SPAM vymazával, nebol Vám tento e-mail doručený, lebo ho server vymazal. Toto nastavenie si viete pozrieť v našom Admine, pričom ho nájdete pri Vašom e-mailovom konte v časti Viac nastavení > Nastavenie doručovania spamu.
Ak nájdete dôležitý e-mail v SPAME, oboznámte s tým aj jeho odosielateľa. Pravdepodobne jeho poskytovateľ internetu alebo e-mailových služieb má svoju IP adresu v blackliste, čo je niečo ako verejná databáza "zlých" IP adries. Z nich bol pravdepodobne v minulosti posielaný SPAM, preto by bolo vhodné, aby urobil nápravu. Ak odosielateľ nemá dosah na to, aby sa vykonala náprava, môžete jeho adresu pridať do tzv. Whitelistu. Jedná sa o jednoduchý zoznam povolených e-mailových adries. Ak vám príde e-mail z takejto adresy, bude Vám doručený bez ohľadu na to či bol označený ako SPAM alebo nie. Whitelist nájdete v Admine v sekcii Email pod Vašou konkrétnou doménou. Do tohto zoznamu môžete pridávať konkrétne adresy ako peter@gmail.com alebo celé domény v tvare *@gmail.com. Druhý zápis teda zabezpečí, že Vám príde e-mail z akejkoľvek adresy, ktorá obsahuje doménu gmail.com.
Ak adresátovi nebol doručený e-mail, ktorý ste posielali Vy, mohlo sa to stať z viacerých dôvodov. Skontrolujte si, či ste neurobili preklep v e-mailovej adrese. Ak je adresa v poriadku, mohol server adresáta Váš e-mail pozdržať a doručí ho neskôr, zvyčajne do niekoľkých hodín. Ďalšou možnosťou je, že ho server adresáta označil ako nevyžiadanú poštu (SPAM).
Prečo bol e-mail označený ako SPAM?
Najčastejší dôvod je, že sa server alebo IP adresa odosielateľa nachádza v medzinárodnom blackliste kvôli posielaniu nevyžiadanej pošty. To sa stáva bežne, lebo jeden e-mailový server (IP adresu) využíva niekoľko stoviek rôznych klientov. Ďalším dôvodom môže byť, že e-mail obsahoval zakázané prílohy (súbory typu .exe a podobne) alebo obsahoval iný nevhodný obsah.
Ak si myslíte, že to nie je Váš prípad alebo chcete o tom vedieť viac, môžeme preveriť v našich záznamoch, čo sa s e-mailom stalo. V tom prípade budeme od Vás potrebovať nasledujúce informácie:
- e-mailová adresa odosielateľa
- e-mailová adresa adresáta
- približný dátum a čas odoslania
E-mail je možné vyhľadať len v tom prípade, ak bol poslaný za posledných 24 hodín.